Wbrew pozorom, sezon zimowy nie musi wiązać się z dodatkowymi kilogramami. Jeśli będziemy przestrzegać zdrowej diety i nie zapomnimy o aktywności fizycznej, na pewno uda nam się zadbać o optymalną wagę.

Dieta zimą – o czym pamiętać?

Zimą należy wyeliminować produkty spożywcze, które stanowią źródło pustych kalorii. Warto zdecydować się na tłuszcze przede wszystkim pod postacią ryb i orzechów, które dodatkowo dostarczą do organizmu kwasy z grupy Omega. Dieta zimą powinna wiązać się z wyeliminowaniem ziemniaków oraz białego pieczywa – na przykład na rzecz ryżu i chleba pełnoziarnistego. Powinniśmy także gotować lekkostrawne zupy, z dodatkiem jogurtu greckiego, które są zdrowszą alternatywą dla potraw gotowanych na mięsie.

Aktywność fizyczna zimą

W sezonie jesienno-zimowym nie można zapominać o aktywności fizycznej – brak ruchu jest głównym czynnikiem sprzyjającym otyłości. Aktywność fizyczna zimą może mieć formę spacerów na świeżym powietrzu lub regularnych treningów w klubie fitness. Dzięki temu uda nam się nie tylko spalić tkankę tłuszczową, ale także wzmocnić całe ciało.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Post Navigation