Chcesz otrzymywać wiadomości o promocjach bielizny i aktualnych wydarzeniach? | ZwrotKlientowi będącemu Konsumentem lub Przedsiębiorcą Indywidualnym przysługuje prawo odstąpienia od umowy kupna bez podania przyczyny w terminie 14 dni od daty odbioru towaru. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowę uważa się za niezawartą. Warunkiem odstąpienia od umowy jest złożenie do sklepu jednoznacznego oświadczenia w terminie 14 dni od dnia odbioru rzeczy. Forma oświadczenia o odstąpieniu od umowy jest dowolna, jednak sugerujemy zawarcie oświadczenia na trwałym nośniku (np. w formie pisemnej). Oświadczenie można dołączyć do odsyłanej paczki według przykładowego wzoru zwrotu (kliknij aby pobrać). W przypadku zwrotu Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania. Przy odstępowaniu od umowy prosimy o załączenie dowód zakupu danego towaru w sklepie misterna.pl. Takim dokumentem może być np. oryginał paragonu fiskalnego, którego odesłanie ułatwi rozliczenie zwrotu. Prawu do odstąpienia od umowy nie podlega: Zwracaną bieliznę prosimy odsyłać w sztywnym opakowaniu zabezpieczającym towar przed działaniem czynników zewnętrznych (w tym zgnieceniu). Prosimy nie pakować bielizny w koperty bąbelkowe - towary zapakowane w ten sposób często ulegają trwałemu uszkodzeniu w czasie transportu. Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny ponosi bezpośrednie koszty zwrotu zakupów i odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy od której odstąpił we własnym zakresie. Adres odsyłkowy: O fakcie dokonywania zwrotu prosimy powiadomić obsługę sklepu e-mailem: kontakt@misterna.pl Warto mieć na uwadze, że dobrze zabezpieczona przesyłka i spełnienie na wstępie wszelkich formalności znacząco ułatwia prowadzenie sprawy, dając pewność sprawnego przebiegu procedury zwrotu. Zwrot należnych świadczeń wobec Konsumenta lub Przedsiębiorcy Indywidualnego wykonany zostaje w terminie do 14 dni od dnia odstąpienia od umowy, z możliwością wstrzymania do chwili otrzymania towaru zwrotnego lub dostarczenia dowodu odesłania (w zależności od kolejności zdarzenia). Zwrot pieniędzy wykonywany jest przy użyciu takiego samego sposobu jaki został użyty do opłacenia zakupów. Na życzenie Konsumenta lub Przedsiębiorcy Indywidualnego zwrot należności może być wykonany w inny sposób, który to nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami: np. przelewem na konto. UWAGA! Sklep nie przyjmuje nieumówionych przesyłek pobraniowych. W przypadku nieuzasadnionego zwrotu (np. przekroczenia terminów, zwrotu wykonanego przez Klienta nie będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą Indywidualnym, towar zostanie zwrócony na koszt Klienta. WymianaJeśli rozmiar zakupionej przez Klienta lub Przedsiębiorcę Indywidualnego bielizny będzie nieodpowiedni lub zechce on wymienić model zakupionej bielizny na inny, możliwa jest zamiana towaru. W tym celu niewłaściwy towar należy odesłać na adres sklepu. Warunkiem wymiany jest złożenie dla sklepu stosownego oświadczenia w terminie 14 dni od odbioru przesyłki. Takie oświadczenie można np. dołączyć do odsyłanej paczki i wypełnić je według przykładowego wzoru wymiany (kliknij aby pobrać). Prosimy zwrócić uwagę, aby odsyłany towar nie odbiegał od stanu pierwotnego: nie nosił uszkodzeń, był czysty i pozbawiony obcych zapachów (np. kremy, perfumy), kompletny (z metkami, kartonikami i innymi elementami dołączonymi do artykułu). Towar intymny najlepiej przymierzać na własną bieliznę i czyste ciało. Zwracaną bieliznę prosimy odsyłać w sztywnym opakowaniu zabezpieczającym towar przed działaniem czynników zewnętrznych (w tym zgnieceniu). Prosimy nie pakować bielizny w koperty bąbelkowe. Towary zapakowane w ten sposób często ulegają trwałemu uszkodzeniu w czasie transportu. Do wysyłanego do wymiany towaru prosimy dołączać dowód zakupu danego artykułu w sklepie misterna.pl. Takim dokumentem może być np. oryginał paragonu fiskalnego, którego przesłanie ułatwi rozliczenie wymiany. Wymianie nie podlegają: Jeżeli odesłana bielizna jest uszkodzona (np. na skutek niewłaściwego zapakowania), sklep zastrzega możliwość niewykonania wymiany. W przypadku, gdy bielizna ma być wymieniona na inny rozmiar tego samego modelu, a na stronie sklepu misterna.pl nie widnieje interesująca Klienta lub Przedsiębiorcę Indywidualnego pozycja, można wówczas towar zamienić na zupełnie inny lub wysłać zapytanie o możliwość sprowadzenia brakującego rozmiaru. Adres do korespondencji: kontakt@misterna.pl
Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny odsyła do sklepu rzeczy będące przedmiotem wymiany na własny koszt. Adres odsyłkowy: Warto mieć na uwadze, że dobrze zabezpieczona przesyłka zwrotna i spełnienie na wstępie wszelkich formalności znacząco ułatwia prowadzenie sprawy dając pewność sprawnego i szybkiego przebiegu procedury wymiany. O fakcie dokonywania wymiany prosimy powiadomić obsługę sklepu e-mailem: kontakt@misterna.pl Koszt transportu wymienionego rozmiaru/modelu ze sklepu misterna.pl do Konsumenta lub Przedsiębiorcy Indywidualnego spoczywają na odbiorcy wymienianej bielizny. Należność można dołączyć do paczki lub przelać na konto firmowe: Jeśli wymiana ma zostać opłacona przy odbiorze przesyłki, koszt ponownej dostawy wynosi: Termin dostępności towarów jest widoczny w oknie produktu oraz w koszyku (linijka dostępność). Przesyłka zostanie wysłana do nabywcy w ciągu 2-3 dni roboczych od chwili przybycia zwrotu i przygotowania nowych artykułów. UWAGA! Sklep nie przyjmuje nieumówionych przesyłek pobraniowych. W przypadku nieuzasadnionej wymiany (np. przekroczenia terminów, wymiany wykonanej przez Klienta nie będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą Indywidualnym), towar zostanie zwrócony na koszt Klienta. Uszkodzona przesyłkaPo otrzymaniu paczki Klient powinien dokładnie sprawdzić stan opakowania i zawartość przesyłki. W razie stwierdzenia ewentualnych ubytków lub uszkodzeń Klient powinien dokonać wszelkich czynności określających zakres strat. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia, zalecamy sporządzić protokół szkodowy. Aby podnieść jego skuteczność, dokument najlepiej spisać w chwili dostawy i w obecności doręczyciela. Po otrzymaniu przesyłki, proszę sprawdzić stan towaru. Jeśli otrzymana bielizna nie posiada metek, są one naderwane, opakowania są uszkodzone lub towar posiada inny nieporządany stan - taki fakt należy jak najszybciej zgłosić obsłudze sklepu. Dokument potwierdzający spisanie protokołu szkody przesłany do sklepu wraz z reklamacją ułatwi jej rozpatrzenie. Prosimy pamiętać, że przyjęcie uszkodzonej przesyłki bez zastrzeżeń komplikuje skuteczność przyszłej reklamacji i ewentualne roszczenia wobec przewoźnika. ReklamacjeMimo wszelkich starań pracowników sklepu misterna.pl może się zdarzyć, że zakupiony towar jest wadliwy, posiada wady. Za nieprawidłowości i zgodnie z obowiązującymi przepisami o rękojmi, sklep ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta i Przedsiębiorcy Indywidualnego na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym za wady fizyczne i prawne. Sprzedający wyłącza odpowiedzialność z tytułu rękojmi wobec Klientów nie będącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą Indywidualnym. W przypadku stwierdzenia wady Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny ma prawo: a. złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny; Sklep odpowiada z tytułu rękojmi, jeśli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od momentu odbioru towaru, a jeżeli przedmiotem sprzedaży była rzecz używana - roku od momentu odbioru towaru. Warunkiem skorzystania z uprawnień reklamacyjnych jest zawiadomienie sklepu o wadach. Oświadczenie z tytułu rękojmi można złożyć na przykładowym formularzu reklamacyjnym (kliknij aby pobrać). Do wadliwego artykułu prosimy również dołączyć dowolny dowód zakupu. Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, powinien dostarczyć rzecz wadliwą na adres reklamacyjny zgodnie z odpowiednimi przepisami Kodeksu Cywilnego. Na złożone oświadczenie lub żądanie sklep ustosunkuje się w ciągu 14 dni. Wadliwą rzecz najlepiej odsyłać na poniższy adres:
Odsyłając towar prosimy o uważne i bezpieczne pakowanie, aby nie uległ on dalszemu uszkodzeniu w transporcie. O fakcie wysłania reklamacji prosimy powiadomić obsługę sklepu drogą elektroniczną: kontakt@misterna.pl UWAGA! Sklep nie przyjmuje nieumówionych przesyłek pobraniowych. Zagadnienie rękojmi jest niezwykle złożone i zachęcamy do zapoznania się z Kodeksem cywilnym i stronami UOKiK lub organizacji konsumenckich opisujących dokładnie i obrazowa uprawnienia z tytułu rękojmi. Nasz sklep działa w zgodzie z prawem i szanuje prawa Konsumentów, więc informacje prawne, które tam można znaleźć będą również miały zastosowanie w zakresie umów z nami. W razie wątpliwości zachęcamy do zadawania pytań: kontakt@misterna.pl Niepodjęta przesyłkaZgodnie z definicją umowy kupna-sprzedaży zawartej w Kodeksie Cywilnym, obowiązkiem Klienta jest zapłata za zamówiony towar oraz odbiór rzeczy, w tym poniesienie ewentualnych kosztów odbioru towaru. Tym samym kupujący, który nie odbiera przesyłki nie wykonuje swojego podstawowego zobowiązania umownego, a to nie może mieć negatywnych konsekwencji dla sprzedawcy, który wykonał swoje zobowiązanie wydania rzeczy. Sprzedawca wypełnia swoje zobowiązanie wydania rzeczy wynikające z umowny sprzedaży w momencie powierzenia rzeczy przewoźnikowi. Sprzedający, który poniósł szkodę z tytułu niewłaściwego wykonania umowy sprzedaży przez Klienta - w tym przypadku z tytułu niewykonania swojego zobowiązania do odbioru przesyłki, ma wszelkie przewidziane prawem roszczenia do kupującego. Może więc domagać się od Klienta naprawienia szkody z powodu niewykonania przez niego umowy (m.in. szkody w postaci konieczności poniesienia kosztów zwrotu nieodebranej przesyłki). Nadto jeżeli kupujący dopuszcza się zwłoki z odebraniem rzeczy sprzedanej, sprzedawca może oddać rzecz na przechowanie na koszt i niebezpieczeństwo kupującego. Z chwilą powierzenia rzeczy przewoźnikowi, przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą. Zwrot rzeczy przez przewoźnika z powodu braku jej odbioru obciąża kupującego i w żaden sposób nie powoduje, iż umowa uległa rozwiązaniu (pomijając przypadek odstąpienia od umowy po odebraniu towaru, a uregulowany ustawą z dnia 2 marca 2000r. O ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny). Kupujący, w przypadku niewywiązania się z obowiązku odebrania rzeczy, zostaje obłożony Notą Obciążeniową z wszelkimi jej konsekwencjami wynikającymi z przepisów Kodeksu Cywilnego. Uchylanie się od obowiązku pokrycia strat wobec firmy wynikłych z tytułu niewywiązania się Klienta z umowy kupna-sprzedaży, skutkuje przekazaniem sprawy do dochodzenia egzekucyjnego. |
---|